Vi hjälper er genom hela processen för en effektiv kampanj
Tillsammans med er definierar vi en målgrupp och skapar ett urval med hjälp av vår databas. Vi tar fram adress, e-postadress och telefonnummer.
Ett utskick designas, trycks och skickas ut till målgruppen.
Manus för telemarketingsamtal komponeras. Testsamtal görs och alla ljudfiler skickas till er för verifikation. Manus finjusteras och därefter drar kampanjen igång.
Samtalen leder till möten, leads eller intressant kundinformation som hjälper er att hitta nya kunder.
Efter avklarat uppdrag får ni en rapport med sammanfattning av utfall.
Vi har en effektiv process för att se till att er telemarketing-kampanj blir så effektiv som möjligt
Tillsammans med er tar vi fram en första version av telemarketing-manus baserat på målgrupp, erbjudande och vår erfarenhet av att skapa kvalitativa samtal.
Vi testar att ringa och samtalen spelas in med kundens godkännande. Tillsammans med er går vi sedan igenom ljudfilerna.
Med hjälp av insikter från testsamtalen förbättras manus.
Kampanjen aktiveras och vi hjälper er att hitta nya kunder.
AD, copy och formgivning för träffsäkra budskap
Miljöcertifierat offset- och digitaltryck
Centrala mallar, kopplingar till CRM och databaser med full automatisering av prospekteringsdata, print och utskick
Till denna kund, Danske Bank, levererar vi prospekteringsdata, d.v.s. när banken prospekterar nya kunder baserat på olika nyckeltal som är viktiga inom bankvärlden. Exempel på detta är: omsättning, tillväxt, eget kapital, antal anställda, resultat etc. Vi tillägger ytterligare kontaktinfo såsom adress, telefon, e-post etc.
Vi valde efter en upphandling Optimal Kommunikation som leverantör av många olika orsaker. Men om jag skall peka på en specifik, pekar jag på deras lyhördhet och deras kreativa förmåga. Det var mycket på grund av dessa egenskaper de blev valda till årets leverantör. Vi har varit kunder i många år och är nöjda på alla sätt.
Det finns en hel del olika saker att ha i huvudet när du skapar enkampanj med direktmarknadsföring. Här är en kortare punktlista på vilka steg du bör ta för att lyckas med din kampanj:
För att kunna mäta din kampanj behöver du kunna sätta mål som faktiskt är mätbara. Vanliga saker som man ofta mäter är bland annat den totala kampanjkostnaden, kostnad per ny kund, intäkter och liknande.
Det finns en del regler gällande utskick och dessa skiljer sig dessutom en del beroende på om det handlar om e-post eller fysisk post eller telefonsamtal. Det kan vara värdefullt att använda sig av en kommunikationsbyrå som Optimal Kommunikation för att få hjälp med direktutskick och för att inte bryta mot några regler.
Adressdata köps in via diverse adresskällor beroende på vilken målgrupp som skall nås.
Registervård innebär att man genom olika aktiviteter kan underhålla information i ett dataregister.
För mäklare är direktutskick väldigt användbart eftersom de kan ta del av personuppgifter och adresser för den intressanta målgruppen och därmed rikta direktutskicket till de personer som tros vara intresserade.