Telemarketing

Följ upp med telemarketing

Hitta nya kunder effektivt. Vi följer upp utskick med kvalitativa samtal

Vill du hitta nya kunder effektivt? Kontakta oss och berätta vad du vill göra.

Bästa databasen i Sverige – GDPR-säkert
Tack! Vi hör av oss så snart som möjligt.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

1500+ av Sveriges mest framgångsrika företag väljer Optimal Kommunikation

Vattenfall
Fastighetsbyran
Bahnhof
Svensk fastighets formedling
Hyresgastforeningen
Swedbank
HusmanHagberg
Oresunds kraft
Bolaget
CityMail
Många typer

Många typer av samtal

Mötesbokning, kundundersökning, säljuppdrag, etc
Vi hjälper er med alla typer av samtal och uppföljning på ert utskick.

Exempelvis:
Mötesbokning
Kundundersökning
Företagsförsäljning
Konsumentförsäljning
Generella säljuppdrag
Lojalitetskampanjer
Kvalitativa samtal, etc.

Det finns i princip inga begränsningar. Tillsammans med er definierar vi budskapet och vad resultatet skall bli.
BOKA DEMO

Varje samtal är en positiv upplevelse

Vår utgångspunkt är att varje samtal och uppföljning skall vara en positiv upplevelse av ert företag. Era potentiella och nuvarande kunder skall uppleva att samtalet ger ett äkta mervärde.
BOKA DEMO
Adresserad information
Adresserad information

Över 40 välutbildade mötesbokare

Våra mötesbokare är speciellt utbildade för att kunna leverera köpberedda kunder som har rätt förväntningar på det kommande mötet, helt efter era önskemål. Med vårt webbaserade bokningssystem skickar vi bokningsbekräftelser och påminnelser via SMS & e-post till såväl kunder som uppdragsgivare.
BOKA DEMO

Hur telemarketing fungerar

Vi hjälper er genom hela processen för en effektiv kampanj

Målgrupp

Målgrupp

Tillsammans med er definierar vi en målgrupp och skapar ett urval med hjälp av vår databas. Vi tar fram adress, e-postadress och telefonnummer.

1
Utskick

Utskick

Ett utskick designas, trycks och skickas ut till målgruppen.

2
Uppföljning med samtal

Uppföljning med samtal

Manus för telemarketingsamtal komponeras. Testsamtal görs och alla ljudfiler skickas till er för verifikation. Manus finjusteras och därefter drar kampanjen igång.

3
Ni får nya kunder

Ni får nya kunder

Samtalen leder till möten, leads eller intressant kundinformation som hjälper er att hitta nya kunder.

4
Slutrapport

Slutrapport

Efter avklarat uppdrag får ni en rapport med sammanfattning av utfall.

5

Vi hjälper att ta fram manus

Vi har en effektiv process för att se till att er telemarketing-kampanj blir så effektiv som möjligt

Första version av manus
1

Första version av manus

Tillsammans med er tar vi fram en första version av telemarketing-manus baserat på målgrupp, erbjudande och vår erfarenhet av att skapa kvalitativa samtal.

2
Testsamtal

Testsamtal

Vi testar att ringa och samtalen spelas in med kundens godkännande. Tillsammans med er går vi sedan igenom ljudfilerna.

3
Förbättra manuset

Förbättra manuset

Med hjälp av insikter från testsamtalen förbättras manus.

4
Telemarketing-kampanj startas

Telemarketing-kampanj startas

Kampanjen aktiveras och vi hjälper er att hitta nya kunder.

110 000 bokade möten

Vi arbetar tillsammans med flertal telemarketingbyråer för att säkerställa att ni får absolut bästa kvalité
Byråerna är extremt professionella och med sina över 40 välutbildade mötesbokare har man hjälpt kunder att få över 110 000 bokade möten sedan 2010.
BOKA DEMO
Många typer

Kunder och partners

Exempel på smart direktmarknadsföring
Omfattning: 
Hela Sverige, d.v.s. samtliga 34 kontor.

Till denna kund, Danske Bank, levererar vi prospekteringsdata, d.v.s. när banken prospekterar nya kunder baserat på olika nyckeltal som är viktiga inom bankvärlden. Exempel på detta är: omsättning, tillväxt, eget kapital, antal anställda, resultat etc. Vi tillägger ytterligare kontaktinfo såsom adress, telefon, e-post etc.

Omfattning: 

Vi anlitar Optimal Kommunikation på grund av deras otroligt höga servicegrad samt deras höga branschkompetens. Vi blir alltid nöjda!

Charlotta Jörgensen, Bolaget Fastighetsförmedling
Omfattning: 

Vi valde efter en upphandling Optimal Kommunikation som leverantör av många olika orsaker. Men om jag skall peka på en specifik, pekar jag på deras lyhördhet och deras kreativa förmåga. Det var mycket på grund av dessa egenskaper de blev valda till årets leverantör. Vi har varit kunder i många år och är nöjda på alla sätt.

Åsa Davidsson, HusmanHagberg
Omfattning: 

Vi hjälper Vattenfall med en kombination av data från Energimyndigheten och vår egen databas. Denna data förädlar vi och hjälper sedan Vattenfall hitta nya kunder till deras solcellserbjudande.

Vanliga frågor och svar

Vad ska jag tänka på när jag utformar en kampanj med direktmarknadsföring?

Det finns en hel del olika saker att ha i huvudet när du skapar enkampanj med direktmarknadsföring. Här är en kortare punktlista på vilka steg du bör ta för att lyckas med din kampanj:

  1. Vad är syftet med kampanjen?Handlar det om att sälja mer, behålla eller hitta nya kunder eller bygga ettvarumärke?
  2. Vad är målet rent konkret? Kanske har du ett visst antal kunder du vill ska nappa på kampanjen eller skapa merförsäljning?
  3. Hur ser den befintliga målgruppen ut? Är kunderna befintliga eller potentiella?
  4. Vilken budget har ni?
  5. Kan du tänka dig använda olika kanaler för att optimera kampanjen? Ibland är en billigare kanal inte det bästa i längden, det kan bli dyrt med tiden.
  6. Finns det några tester du vill göra i samband med kampanjen, exempelvis att testa en ny målgrupp.
  7. Finns det något program att hantera alla inkommande svar efter kampanjen? Det är viktigt att logistiken är löst innan kampanjen släpps.
  8. Handlar det om en kampanj online, exempelvis via e-mail? Eller tänker du skicka ut kampanjen via post? Det är bra att känna till tidsspannet om du väljer det sistnämnda. Du får räkna med cirkafyra till sex veckor från brief till färdigt utskick.
Går det att mäta en kampanj?

För att kunna mäta din kampanj behöver du kunna sätta mål som faktiskt är mätbara. Vanliga saker som man ofta mäter är bland annat den totala kampanjkostnaden, kostnad per ny kund, intäkter och liknande.

Vad finns det för sekretessrestriktioner i samband med direktutskick?

Det finns en del regler gällande utskick och dessa skiljer sig dessutom en del beroende på om det handlar om e-post eller fysisk post eller telefonsamtal. Det kan vara värdefullt att använda sig av en kommunikationsbyrå som Optimal Kommunikation för att få hjälp med direktutskick och för att inte bryta mot några regler.

Hur tas ett adressregister fram?

Adressdata köps in via diverse adresskällor beroende på vilken målgrupp som skall nås.

Vad innebär registervård?

Registervård innebär att man genom olika aktiviteter kan underhålla information i ett dataregister.

Hur drar mäklare nytta av direktutskick?

För mäklare är direktutskick väldigt användbart eftersom de kan ta del av personuppgifter och adresser för den intressanta målgruppen och därmed rikta direktutskicket till de personer som tros vara intresserade.

Hitta nya kunder!

Tack! Vi hör av oss så snart som möjligt.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Bästa databasen i Sverige
Snabbt och enkelt