Mäklare

Hitta nya objekt och kunder

Superexakt direktmarknadsföring och branchens bästa produktionssystem
Bästa databasen i Sverige – Full integration med samtliga mäklar-CRM system - Produktionsverktyg för prospekt, skyltar, DR utskick och marknadsmaterial.
BOKA DEMO

Eller ring oss direkt på

040-630 74 03

Bästa databasen i Sverige
GDPR-säkert

56% av alla mäklare använder Optimal Kommunikation

Skeppsholmen fastighetsmäkleri
Svenska mäklarhuset
3 etage fastighetsförmedling
Länsförsäkringar fastighetsförmedling
Alicia Edelman
Våningen och Villan
Eklund Stockholm New York
Valvet fastighetsförmedling
Erik Olsson fastighetsmäkleri
Lundin fastighetsbyrå

BRF, våning 2 med 3 rum

Vårt verktyg gör det snabbt och enkelt att skapa exakt direktmarknadsföring
Utskick

Nå exakt de du vill med ditt utskick. Filtrera på ålder, kön, boendeform, villa, flerfamiljshus, BRF, konsumtionskraft, fritidshus, storlek på bostad, våningsplan, barn/inte barn, antal rum, telefonnummer, gatunivå, postort, kommun, via kartverktyg, osv…

BOKA DEMO

Gör en smart segmentering

När marknadsföring görs rätt, skjuter man pilar på en måltavla, och träffar mitt i prick varje gång

Exempel på smart segmentering vi kan hjälpa er med

Fritidshus

Fritidshus

Tvillingar till de kunder

Tvillingar till de kunder som du redan har

Alla grannar till de kunder

Alla grannar till de kunder som har en tjänst från dig

Boendeform

Boendeform såsom villa, brf, hyresfastighet, fritids­hus, lantbruk, skogsfastighet etc.

Villa på byggnadsår

Villa på byggnadsår, fritidshus typkod 221

Konsumtionskraft

Konsumtionskraft

Bostadsrätter

Bostadsrätter och hyresrätter med antal rum

bostadsrätt

De som precis fått barn och bor i bostadsrätt

design
01
printar
02
adress
03
utskicket
04

Vi printar, sätter på adress och gör utskicket

Du beställer exakt den mängd du vill ha. 23, 100, 10 000 utskick. Det är upp till dig.
BOKA DEMO

Branschens bästa produktionssystem

Producera prospekt, skyltar och gör utskick på minuter. Snabbt, enkelt och prisvärt.

Gör ett prospekt på 1 minut

Vi trycker den kvantitet du vill ha och levererar på två arbetsdagar
Skriv in objektnummer, kolla att det ser bra ut, välj hur många, klicka på Printa och Skicka. Vi levererar prospektet till dig på två arbetsdagar över hela Sverige.
BOKA DEMO

Fönsterskyltar och annonser

Det har aldrig varit enklare och snabbare
Annonser skapas direkt från centrala mallar. Behöver du en fönsterskylt? Skriv in objektnummer, kolla att det ser bra ut, klicka på Printa och Skicka. Vi levererar till dig på två arbetsdagar över hela Sverige.
BOKA DEMO

Vi ringer kunden åt dig

Vi följer upp din kommunikation och hjälper dig hitta nya kunder
Vårt telemarketingteam hjälper dig med effektiv uppföljning. Vi kan boka möten, berätta om kampanjer eller bara påminna om ert event.
HITTA NYA KUNDER

VITEC, VITEC Express, MSpecs, FASAD, etc.

Full integration till ert CRM med några klick
Smart integration där vi hämtar objektsdata automatiskt. Skapa utskick, prospekt, etc. med några klick.
BOKA DEMO

Sveriges mest avancerade prospekteringsdatabas

Vi har konsoliderat data från flera källor för att ge dig Sveriges mest avancerade databas med prospekteringsdata för marknadsföring mot konsumenter och företag.

Kunder och partners

Exempel på smart direktmarknadsföring
Omfattning: 

Till Skeppsholmen fastighetsmäkleri levererar vi urvalssystem, TM-underlag samt DR-produktion i ett och samma system samt levererar även layouttjänster via vår driftavdelning, företrädelsvis för mer exklusiva objekt.

Omfattning: 

Vi levererar grafiskt material såsom objektsbeskrivning, DR, fönsterskylt, telemarketing etc till Svenska mäklarhuset. Detta levereras helt integrerat via ett partnerbolag ”Fox publish”. (40 kontor)

Omfattning: 

Till denna kund levererar vi urvalssystem, TM-underlag samt DR-produktion i ett och samma system, allt enligt önskemål och kravspecifikationer från 3 etage fastighetsförmedling.

Omfattning: 

Vi levererar 100 % av LF:s grafiska material såsom Objektsbeskrivning, DR, fönsterskylt, Telemarketing etc. Detta levereras helt integrerat via ett partnerbolag ”marknadsportalen”. ( 160 kontor)

Vanliga frågor och svar

Vad ska jag tänka på när jag utformar en kampanj med direktmarknadsföring?

Det finns en hel del olika saker att ha i huvudet när du skapar enkampanj med direktmarknadsföring. Här är en kortare punktlista på vilka steg du bör ta för att lyckas med din kampanj:

  1. Vad är syftet med kampanjen?Handlar det om att sälja mer, behålla eller hitta nya kunder eller bygga ettvarumärke?
  2. Vad är målet rent konkret? Kanske har du ett visst antal kunder du vill ska nappa på kampanjen eller skapa merförsäljning?
  3. Hur ser den befintliga målgruppen ut? Är kunderna befintliga eller potentiella?
  4. Vilken budget har ni?
  5. Kan du tänka dig använda olika kanaler för att optimera kampanjen? Ibland är en billigare kanal inte det bästa i längden, det kan bli dyrt med tiden.
  6. Finns det några tester du vill göra i samband med kampanjen, exempelvis att testa en ny målgrupp.
  7. Finns det något program att hantera alla inkommande svar efter kampanjen? Det är viktigt att logistiken är löst innan kampanjen släpps.
  8. Handlar det om en kampanj online, exempelvis via e-mail? Eller tänker du skicka ut kampanjen via post? Det är bra att känna till tidsspannet om du väljer det sistnämnda. Du får räkna med cirkafyra till sex veckor från brief till färdigt utskick.
Går det att mäta en kampanj?

För att kunna mäta din kampanj behöver du kunna sätta mål som faktiskt är mätbara. Vanliga saker som man ofta mäter är bland annat den totala kampanjkostnaden, kostnad per ny kund, intäkter och liknande.

Vad finns det för sekretessrestriktioner i samband med direktutskick?

Det finns en del regler gällande utskick och dessa skiljer sig dessutom en del beroende på om det handlar om e-post eller fysisk post eller telefonsamtal. Det kan vara värdefullt att använda sig av en kommunikationsbyrå som Optimal Kommunikation för att få hjälp med direktutskick och för att inte bryta mot några regler.

Hur tas ett adressregister fram?

Adressdata köps in via diverse adresskällor beroende på vilken målgrupp som skall nås.

Vad innebär registervård?

Registervård innebär att man genom olika aktiviteter kan underhålla information i ett dataregister.

Hur drar mäklare nytta av direktutskick?

För mäklare är direktutskick väldigt användbart eftersom de kan ta del av personuppgifter och adresser för den intressanta målgruppen och därmed rikta direktutskicket till de personer som tros vara intresserade.

Kontakta oss

Ring oss på 040-630 74 03 eller fyll i vårt formulär så kontaktar vi er direkt.

Tack! Vi hör av oss så snart som möjligt.
Oops! Something went wrong while submitting the form.