KOMMUNER & MYNDIGHETER

Utskick av samhällsinformation

Adresserad information till exakt de medborgare och verksamheter som skall ha den
SKAPA UTSKICK
Bästa databasen i Sverige
GDPR-säkert

Inget gör oss mer stolta än våra nöjda kunder. Här är några av dem.

Järfälla kommun
Helsingborgs kommun
Stockholms stad
Lunds kommun
Adresserad information

Adresserad information som når ut samma vecka

Du blir informerad om att ett bygge skall starta om 10 dagar och information till verksamheter och medborgare måste ut. Det är snabba puckar och ni är en slimmad organisation. Vi hjälper er att snabbt få ut informationen.
BOKA DEMO

Vårt verktyg hjälper dig att ta fram adresser för ert utskick på 1 minut

Filtrera snabbt fram adresser på gatunivå, postort, kommun, via kartverktyg, etc.
Utskick

Nå exakt de du vill med ditt utskick. Filtrera på ålder, kön, boendeform, villa, flerfamiljshus, BRF, konsumtionskraft, fritidshus, storlek på bostad, våningsplan, barn/inte barn, antal rum, telefonnummer, gatunivå, postort, kommun, via kartverktyg, osv…

BOKA DEMO
design
01
printar
02
adress
03
utskicket
04

Vi printar, sätter på adress och gör utskicket

Du beställer exakt den mängd du vill ha. 23, 100, 10 000 utskick. Det är upp till dig.
BOKA DEMO

All data är GDPR-säkrad

Alla våra register för personer och verksamheter är GDPR-säkrad och vi hanterar eventuella frågor angående datasäkerhet och register.
BOKA DEMO
Adresserad information
Adresserad information

Vi hjälper er med design

Visitkort, butiksmaterial, magasin, förpackningar, skyltar, affischer, foldrar, utskick, broschyrer, produktkataloger, tidskrifter, fotoböcker, vykort, vippor och kupongblock. Inget uppdrag är för stort eller för litet.
BOKA DEMO

2,5 miljoner utskick per månad = Bra pris

Vi konsoliderar samtliga volymer för bästa gemensamma pris
BOKA DEMO
Adresserad information

Charlotta Lenninger på Lunds Kommun

Mikro-intervju med Charlotta, kommunikatör på tekniska förvaltningen i Lund.

Vi bad Charlotta berätta om hur hon arbetar med samhällsinformation.

“Lund är en av Sveriges snabbast växande städer; vi bygger nya områden, nya vägar och vänder upp och ner på stan. Invånare, stadens verksamheter och trafikanter vill veta när grävskoporna drar fram och vägar stängs av, för att kunna planera och ha möjlighet att förbereda sig. Att informera om detta är en viktig del av vår service. Det handlar både om stadens funktion och om respekt för de som påverkas.

I byggprojekt kan det svänga snabbt. Att hinna komma ut med samhällsinformation i tid kan ibland vara en utmaning. Vi använder främst adresserade utskick, skyltar, hemsida och Facebook. Till de säkra kanalerna hör skyltar och adresserade utskick, de behöver inte bli uppsökta först för att läsas. Adresserade utskick har också den fördelen att vi säkert kan säga att vi har informerat på en viss adress vid en viss tid, om någon skulle ifrågasätta hur vi informerat.

Med Optimal kommunikations helhetslösning är det snabbare, billigare och enklare än om jag hade handlat tryck, register och distribution var för sig. Att de dessutom fungerar som personuppgiftsregisterbiträde i registerhanteringen är inte heller helt fel.

Exempel på samhällsinformation

Stora ombyggnationer

Stora ombyggnationer där invånare och verksamheter skall informeras

Trafikomläggningar och förändringar

Trafikomläggningar och förändringar

samhällsfunktioner

Allt som påverkar samhällsfunktioner

Kulturinformation

Kulturinformation från teatrar, evenemang som staden arrangerar, etc.

Ombyggnationer av spårväg

Ombyggnationer av spårväg

Sveriges mest avancerade prospekteringsdatabas

Vi har konsoliderat data från flera källor för att ge dig Sveriges mest avancerade databas med prospekteringsdata för marknadsföring mot konsumenter och företag.

Behöver du hjälp? Vårt team finns alltid där för dig!

Vi hjälper dig med alla steg och ser till att ditt utskick blir perfekt

Vårt team

Kunder och partners

Exempel på smart direktmarknadsföring

Omfattning: 

Järfälla kommun anlitar oss för produktion av olika enkätundersökningar som sedan skickas till utvalda målgrupper samt responsmedia.

Omfattning: 

Helsingborg kommun använder vår tjänst för att marknadsföra olika event, såsom festivaler, stadsteater och andra samhällsinformations-orienterade evenemang.

Omfattning: 

För denna kund levererar vi adresserade utskick via vårt webbgränssnitt i syfte till att informera invånarna i Stockholms stad om ombyggnation, ( t.ex. ombyggnationen vid Slussen), eventuellt avstängda vägar, fiberprojekt och annan samhällsinformation som behöver kommuniceras ut. Vi använder även vår tjänst i digitala kanaler för att nå ut digitalt.

Omfattning: 

Vi levererar adresserade utskick till Lunds kommun. Vi skickar ut dessa via vårt webbgränssnitt i syfte att informera invånarna i Lunds kommun om ombyggnationer, nybyggnationer, avstängning av vägar, fiberprojekt och annan nödvändig samhällsinformation. Detta kommuniceras även ut via vår tjänst i digitala kanaler.

Vanliga frågor och svar

Vad ska jag tänka på när jag utformar en kampanj med direktmarknadsföring?

Det finns en hel del olika saker att ha i huvudet när du skapar enkampanj med direktmarknadsföring. Här är en kortare punktlista på vilka steg du bör ta för att lyckas med din kampanj:

  1. Vad är syftet med kampanjen?Handlar det om att sälja mer, behålla eller hitta nya kunder eller bygga ettvarumärke?
  2. Vad är målet rent konkret? Kanske har du ett visst antal kunder du vill ska nappa på kampanjen eller skapa merförsäljning?
  3. Hur ser den befintliga målgruppen ut? Är kunderna befintliga eller potentiella?
  4. Vilken budget har ni?
  5. Kan du tänka dig använda olika kanaler för att optimera kampanjen? Ibland är en billigare kanal inte det bästa i längden, det kan bli dyrt med tiden.
  6. Finns det några tester du vill göra i samband med kampanjen, exempelvis att testa en ny målgrupp.
  7. Finns det något program att hantera alla inkommande svar efter kampanjen? Det är viktigt att logistiken är löst innan kampanjen släpps.
  8. Handlar det om en kampanj online, exempelvis via e-mail? Eller tänker du skicka ut kampanjen via post? Det är bra att känna till tidsspannet om du väljer det sistnämnda. Du får räkna med cirkafyra till sex veckor från brief till färdigt utskick.
Går det att mäta en kampanj?

För att kunna mäta din kampanj behöver du kunna sätta mål som faktiskt är mätbara. Vanliga saker som man ofta mäter är bland annat den totala kampanjkostnaden, kostnad per ny kund, intäkter och liknande.

Vad finns det för sekretessrestriktioner i samband med direktutskick?

Det finns en del regler gällande utskick och dessa skiljer sig dessutom en del beroende på om det handlar om e-post eller fysisk post eller telefonsamtal. Det kan vara värdefullt att använda sig av en kommunikationsbyrå som Optimal Kommunikation för att få hjälp med direktutskick och för att inte bryta mot några regler.

Hur tas ett adressregister fram?

Adressdata köps in via diverse adresskällor beroende på vilken målgrupp som skall nås.

Vad innebär registervård?

Registervård innebär att man genom olika aktiviteter kan underhålla information i ett dataregister.

Hur drar mäklare nytta av direktutskick?

För mäklare är direktutskick väldigt användbart eftersom de kan ta del av personuppgifter och adresser för den intressanta målgruppen och därmed rikta direktutskicket till de personer som tros vara intresserade.

Hitta nya kunder!

Tack! Vi hör av oss så snart som möjligt.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Bästa databasen i Sverige
Snabbt och enkelt