Nå exakt de du vill med ditt utskick. Filtrera på ålder, kön, boendeform, villa, flerfamiljshus, BRF, konsumtionskraft, fritidshus, storlek på bostad, våningsplan, barn/inte barn, antal rum, telefonnummer, gatunivå, postort, kommun, via kartverktyg, osv…
BOKA DEMOMikro-intervju med Charlotta, kommunikatör på tekniska förvaltningen i Lund.
Vi bad Charlotta berätta om hur hon arbetar med samhällsinformation.
“Lund är en av Sveriges snabbast växande städer; vi bygger nya områden, nya vägar och vänder upp och ner på stan. Invånare, stadens verksamheter och trafikanter vill veta när grävskoporna drar fram och vägar stängs av, för att kunna planera och ha möjlighet att förbereda sig. Att informera om detta är en viktig del av vår service. Det handlar både om stadens funktion och om respekt för de som påverkas.
I byggprojekt kan det svänga snabbt. Att hinna komma ut med samhällsinformation i tid kan ibland vara en utmaning. Vi använder främst adresserade utskick, skyltar, hemsida och Facebook. Till de säkra kanalerna hör skyltar och adresserade utskick, de behöver inte bli uppsökta först för att läsas. Adresserade utskick har också den fördelen att vi säkert kan säga att vi har informerat på en viss adress vid en viss tid, om någon skulle ifrågasätta hur vi informerat.
Med Optimal kommunikations helhetslösning är det snabbare, billigare och enklare än om jag hade handlat tryck, register och distribution var för sig. Att de dessutom fungerar som personuppgiftsregisterbiträde i registerhanteringen är inte heller helt fel.
Vi hjälper dig med alla steg och ser till att ditt utskick blir perfekt
Exempel på smart direktmarknadsföring
För denna kund levererar vi adresserade utskick via vårt webbgränssnitt i syfte till att informera invånarna i Stockholms stad om ombyggnation, ( t.ex. ombyggnationen vid Slussen), eventuellt avstängda vägar, fiberprojekt och annan samhällsinformation som behöver kommuniceras ut. Vi använder även vår tjänst i digitala kanaler för att nå ut digitalt.
Vi levererar adresserade utskick till Lunds kommun. Vi skickar ut dessa via vårt webbgränssnitt i syfte att informera invånarna i Lunds kommun om ombyggnationer, nybyggnationer, avstängning av vägar, fiberprojekt och annan nödvändig samhällsinformation. Detta kommuniceras även ut via vår tjänst i digitala kanaler.
Det finns en hel del olika saker att ha i huvudet när du skapar enkampanj med direktmarknadsföring. Här är en kortare punktlista på vilka steg du bör ta för att lyckas med din kampanj:
För att kunna mäta din kampanj behöver du kunna sätta mål som faktiskt är mätbara. Vanliga saker som man ofta mäter är bland annat den totala kampanjkostnaden, kostnad per ny kund, intäkter och liknande.
Det finns en del regler gällande utskick och dessa skiljer sig dessutom en del beroende på om det handlar om e-post eller fysisk post eller telefonsamtal. Det kan vara värdefullt att använda sig av en kommunikationsbyrå som Optimal Kommunikation för att få hjälp med direktutskick och för att inte bryta mot några regler.
Adressdata köps in via diverse adresskällor beroende på vilken målgrupp som skall nås.
Registervård innebär att man genom olika aktiviteter kan underhålla information i ett dataregister.
För mäklare är direktutskick väldigt användbart eftersom de kan ta del av personuppgifter och adresser för den intressanta målgruppen och därmed rikta direktutskicket till de personer som tros vara intresserade.