Köpa mailadresser

Köp mailadresser till företag

Hitta exakta mailadressen till de företag och personer du vill nå

Vad för mailadresser behöver du? Skicka oss din förfrågan.

Bästa databasen i Sverige – GDPR-säkert
Tack! Vi hör av oss så snart som möjligt.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

1500+ av Sveriges mest framgångsrika företag väljer Optimal Kommunikation

Vattenfall
Fastighetsbyran
Bahnhof
Svensk fastighets formedling
Hyresgastforeningen
Swedbank
HusmanHagberg
Oresunds kraft
Bolaget
CityMail

Nya kunder med smart segmentering

Marknadsföring som är bra på riktigt, lyckas nå exakt de du vill nå

Exempel på smart segmentering vi kan hjälpa er med

Marknadschefer

Marknadschefer för exempelvis
e-handelsbolag

VD i tillverkningsbolag

VD i tillverkningsbolag

Tvillingar till de kunder

Tvillingar till dina befintliga kunder

Inköpschefer

Inköpschefer

Försäljningschefer

Försäljningschefer

Personalchefer

Personalchefer

It-chefer

It-chefer

Projektledare

Projektledare

Vi ringer kunden åt dig

Vi följer upp din kommunikation och hjälper dig hitta nya kunder
Vårt telemarketingteam hjälper dig med effektiv uppföljning. Vi kan boka möten, berätta om kampanjer eller bara påminna om ert event.
BOKA DEMO

Vi har experter som hjälper dig

Att få tag på mailadresser till företag med exakt den data du vill ha kan vara klurigt. Låt oss hjälpa dig hela vägen.
BOKA DEMO

Sveriges mest avancerade prospekteringsdatabas

Vi har konsoliderat data från flera källor för att ge dig Sveriges mest avancerade databas med prospekteringsdata för marknadsföring mot konsumenter och företag.
Adresserad information

Vi hjälper dig med design 

Ett utskick kan se ut på många sätt. Vi hjälper dig med idé och design så att ditt utskick blir så optimalt som möjligt
BOKA DEMO

Smarta utskick för lokala kontor

Centrala mallar, kopplingar till CRM och databaser – Perfekta lokala utskick
Ge de lokala kontoren ett verktyg att skapa lokala utskick. Ni skapar centrala mallar där lokala kontoren kan anpassa meddelandet för varje utskick.
BOKA DEMO
Adresserad information

Kunder och partners

Exempel på smart direktmarknadsföring
Omfattning: 
Hela Sverige, d.v.s. samtliga 34 kontor.

Till denna kund, Danske Bank, levererar vi prospekteringsdata, d.v.s. när banken prospekterar nya kunder baserat på olika nyckeltal som är viktiga inom bankvärlden. Exempel på detta är: omsättning, tillväxt, eget kapital, antal anställda, resultat etc. Vi tillägger ytterligare kontaktinfo såsom adress, telefon, e-post etc.

Omfattning: 

Vi anlitar Optimal Kommunikation på grund av deras otroligt höga servicegrad samt deras höga branschkompetens. Vi blir alltid nöjda!

Charlotta Jörgensen, Bolaget Fastighetsförmedling
Omfattning: 

Vi valde efter en upphandling Optimal Kommunikation som leverantör av många olika orsaker. Men om jag skall peka på en specifik, pekar jag på deras lyhördhet och deras kreativa förmåga. Det var mycket på grund av dessa egenskaper de blev valda till årets leverantör. Vi har varit kunder i många år och är nöjda på alla sätt.

Åsa Davidsson, HusmanHagberg
Omfattning: 

Vi hjälper Vattenfall med en kombination av data från Energimyndigheten och vår egen databas. Denna data förädlar vi och hjälper sedan Vattenfall hitta nya kunder till deras solcellserbjudande.

Vanliga frågor och svar

Vad ska jag tänka på när jag utformar en kampanj med direktmarknadsföring?

Det finns en hel del olika saker att ha i huvudet när du skapar enkampanj med direktmarknadsföring. Här är en kortare punktlista på vilka steg du bör ta för att lyckas med din kampanj:

  1. Vad är syftet med kampanjen?Handlar det om att sälja mer, behålla eller hitta nya kunder eller bygga ettvarumärke?
  2. Vad är målet rent konkret? Kanske har du ett visst antal kunder du vill ska nappa på kampanjen eller skapa merförsäljning?
  3. Hur ser den befintliga målgruppen ut? Är kunderna befintliga eller potentiella?
  4. Vilken budget har ni?
  5. Kan du tänka dig använda olika kanaler för att optimera kampanjen? Ibland är en billigare kanal inte det bästa i längden, det kan bli dyrt med tiden.
  6. Finns det några tester du vill göra i samband med kampanjen, exempelvis att testa en ny målgrupp.
  7. Finns det något program att hantera alla inkommande svar efter kampanjen? Det är viktigt att logistiken är löst innan kampanjen släpps.
  8. Handlar det om en kampanj online, exempelvis via e-mail? Eller tänker du skicka ut kampanjen via post? Det är bra att känna till tidsspannet om du väljer det sistnämnda. Du får räkna med cirkafyra till sex veckor från brief till färdigt utskick.
Går det att mäta en kampanj?

För att kunna mäta din kampanj behöver du kunna sätta mål som faktiskt är mätbara. Vanliga saker som man ofta mäter är bland annat den totala kampanjkostnaden, kostnad per ny kund, intäkter och liknande.

Vad finns det för sekretessrestriktioner i samband med direktutskick?

Det finns en del regler gällande utskick och dessa skiljer sig dessutom en del beroende på om det handlar om e-post eller fysisk post eller telefonsamtal. Det kan vara värdefullt att använda sig av en kommunikationsbyrå som Optimal Kommunikation för att få hjälp med direktutskick och för att inte bryta mot några regler.

Hur tas ett adressregister fram?

Adressdata köps in via diverse adresskällor beroende på vilken målgrupp som skall nås.

Vad innebär registervård?

Registervård innebär att man genom olika aktiviteter kan underhålla information i ett dataregister.

Hur drar mäklare nytta av direktutskick?

För mäklare är direktutskick väldigt användbart eftersom de kan ta del av personuppgifter och adresser för den intressanta målgruppen och därmed rikta direktutskicket till de personer som tros vara intresserade.

Hitta nya kunder!

Tack! Vi hör av oss så snart som möjligt.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Bästa databasen i Sverige
Snabbt och enkelt