Exempel på smart segmentering vi kan hjälpa er med
AD, copy och formgivning för träffsäkra budskap
Miljöcertifierat offset- och digitaltryck
Centrala mallar, kopplingar till CRM och databaser med full automatisering av prospekteringsdata, print och utskick
Till denna kund, Danske Bank, levererar vi prospekteringsdata, d.v.s. när banken prospekterar nya kunder baserat på olika nyckeltal som är viktiga inom bankvärlden. Exempel på detta är: omsättning, tillväxt, eget kapital, antal anställda, resultat etc. Vi tillägger ytterligare kontaktinfo såsom adress, telefon, e-post etc.
Vi valde efter en upphandling Optimal Kommunikation som leverantör av många olika orsaker. Men om jag skall peka på en specifik, pekar jag på deras lyhördhet och deras kreativa förmåga. Det var mycket på grund av dessa egenskaper de blev valda till årets leverantör. Vi har varit kunder i många år och är nöjda på alla sätt.
Det finns en hel del olika saker att ha i huvudet när du skapar enkampanj med direktmarknadsföring. Här är en kortare punktlista på vilka steg du bör ta för att lyckas med din kampanj:
För att kunna mäta din kampanj behöver du kunna sätta mål som faktiskt är mätbara. Vanliga saker som man ofta mäter är bland annat den totala kampanjkostnaden, kostnad per ny kund, intäkter och liknande.
Det finns en del regler gällande utskick och dessa skiljer sig dessutom en del beroende på om det handlar om e-post eller fysisk post eller telefonsamtal. Det kan vara värdefullt att använda sig av en kommunikationsbyrå som Optimal Kommunikation för att få hjälp med direktutskick och för att inte bryta mot några regler.
Adressdata köps in via diverse adresskällor beroende på vilken målgrupp som skall nås.
Registervård innebär att man genom olika aktiviteter kan underhålla information i ett dataregister.
För mäklare är direktutskick väldigt användbart eftersom de kan ta del av personuppgifter och adresser för den intressanta målgruppen och därmed rikta direktutskicket till de personer som tros vara intresserade.